Twitter Mesajlarınızın Kaç Kişiye Ulaştığını Öğrenin

Twitter, mesajlarınızın kaç kişi tarafından retweet edildiğini söylese de mesajın ulaştığı kişi sayısı hakkında net bir rakam vermiyor ancak bunu yapan bir servis var.

Twitter'ın yenilenen sürümünde yer alması beklenen ~ özelliklerden birisi olmasına rağmen mesajın ulaştığı kitle konusunda pek de işe yarar bilgiler verilmiyor. Mesajı­nızın ne kadar fazla insan tarafından görüldüğünü belirle­mek istiyorsanız mesajı kaç kişinin retweet ettiğinden çok retweet edenleri kaç kişinin takip ettiği önemli. Buna birde yazdığınızı retweet etmeden doğrudan kendi mesajı gibi paylaşanlar eklenince sayıyı takip etmek iyice olanaksız hale geliyor. Tam olarak bu sorunu çözmeye yönelik hazırlanan İnternet servisini kullanarak mesajınıza özel birkaç arama öğesi girip oldukça faydalı istatistiklere ve yayılma sayıları­na ulaşabilirsiniz.


01. Twitter'a gönderdiğiniz ya da başkasının gönderdiği ama ne kadar kişi tarafından görüldüğünü merak ettiğiniz bir mesajın yayılma istatistiğini hesaplamak için www.tweetreach.com adresinden ulaşabileceğiniz TweetReach servisini kullanabilirsiniz.
02. Ana sayfada göreceğiniz "Try it. Enter a search..." kutucuğuna aratmak istediğiniz Twitter mesajına ait, mesaja özel kelimeler girin. Aynı kelimelerle eşleşen farklı mesajlar varsa arama sonuçları tam olarak doğruyu yansıtmayacaktır. Bu durumda çok faydalı olan bir özellik var



 03. Eğer takip etmek istediğiniz mesajın içinde, o mesaja özel adres (Twitpic, Bit.ly vb.) varsa bu adresi yazarak arama yaptığınızda arama ve istatistik sonuçlarına diğer mesajların karış­masını tamamen engelleyebilirsiniz çünkü bu tür linkler benzersiz biçimde üretilirler.



04. Aramanızı yaptığınızda TweetReach size mesajı kaç kişinin retweet ettiğini, kaç kişinin gördüğünü, kaç kişilik bir kitle­nin mesajı dolaylı olarak görüntülediğini bildirecek ve bu istatistik­leri oldukça işlevsel grafiklerle birleştirerek sunacak. Ücretsiz sü­rümün 50 mesaj sayma limiti var. 

0 yorum:

Copyright © 2012 Incelemedia | Teknoloji ve Medya Inceleme.